בטון המפ – חומר הבנייה החזק בעולם

כשזה נוגע לרעיונות בנייה חדשים וברי קיימא, תמיד נראה שהם מתרכזים סביב שיפור הביוב, התאורה והחשמל. האמונה הרווחת היא שחברות וממשלות מובילות עובדות עם הטכנולוגיות החדישות ביותר על מנת ליצור פתרונות יעילים שאינם מזיקים לסביבה. אם זה באמת היה המקרה, כבר מזמן כל העולם היה משתמש בבטון המבוסס על קנאביס המפ.

קודם כל, מה זה בטון המפ? בטון המפ זהו חומר בנייה שמוסיפים לתערובת שלו המפ. בטון המפ הוא בעל שימושים מגוונים ביותר ויכול לשמש לבידוד קירות, ריצוף, בניית קירות, בניית גגות ועוד. זהו חומר שכל עוד הוא נמצא מעל פני האדמה הוא חסין בפני אש, מים וריקבון. בטון המפ עשוי מסיב או מגזע צמח ההמפ עצמו ומעורבב עם מאגד מבוסס סיד על מנת ליצור את חומר הבנייה. תערובת זו יוצרת טביעת פחמן שלילית לאלו שמודאגים מכל הנוגע לפחמן. זהו חומר הבנייה החזק בעולם, והוא הרבה יותר ורסטילי, קל לשימוש וגמיש מבטון רגיל.

מכיוון שסיד הוא החומר המאגד, הבנאים לא צריכים לחמם אותו כמו שהיה צריך ביצור תעשייתי של בטון רגיל והתוצאה היא חיסכון רב באנרגיה בעת הפקת הבטון. בחזרה לעניין הפחמן – בטון ההמפ מסתיר פחמן מכיוון שיש בו כמות גדולה של תאיות. במהלך מחזור חייו של בטון ההמפ הוא סופח לתוכו כמויות גדולות של פחמן אשר מובנה אל תוך הבית או המבנה שנמצא בתהליך הבנייה. דבר זה מונע מהפחמן להשתחרר לאטמוספרה. בית יכול להכיל בערך 9000 קילוגרמים של פחמן כאשר הוא נבנה מבטון המפ.

ראו עוד: בית המפ אוטונומי

בית המפ
בית המפ

בטון המפ הוא חומר בנייה נעלה בהרבה עקב העובדה שהוא חזק ביותר, לא שוקל הרבה והוא חומר נושם. כאשר נמצא בקירות חיצוניים, בטון המפ מאפשר כניסת מים מבלי להרקיב או להזיק לחומר. מבחינה פרקטית, במקום הצורך לבנות בתים עם רווח בין הקירות החיצוניים, אשר ממולאים בבידוד, ניתן פשוט להשתמש בקירות העשויים מבטון המפ. כאשר לחות נספגת מהסביבה החיצונית, בטון ההמפ מאחסן אותה עד שהאקלים נהיה פחות לח ואז משחרר אותה. מכיוון שהסיד עטוף בתאית, לוקח לו קצת יותר זמן להתאבן לגמרי אך הוא עדיין חזק להפליא. במשך הזמן, הסיד מתאבן והופך חזרה לאבן, ולכן החומר נעשה קשה וקשה יותר עד שהחומר מתאבן סופית. משמעות הדבר היא שהחומר יחזיק מעמד אלפי שנים בעוד שחומרי בנייה רגילים מחזיקים מעמד בין 40 ל-100 שנים. תכונה נהדרת נוספת של בטון ההמפ הוא שאם כמות גדולה מדי מעורבבת בזמן הבנייה, אתה יכול להחזיר חלק ממנה בחזרה לאדמה כדשן נהדר. עקב העובדה שהמפ צומח לבגרות תוך 14 שבועות, הוא חזק ביותר, ורסטילי, זול ומהווה פתרון בר קיימא אמיתי.

תערובת המפ וסיד
תערובת המפ וסיד

עובדות חשובות נוספות הן שאין צורך בדישון, הדברת עשבים קוטלים או פטריות על מנת לגדל את ההמפ. זרעי ההמפ יכולים לשמש כאוכל מזין העשיר באומגה 3, שמן, חומצות אמינו, חלבונים וסיבים תזונתיים. הוא נחשב ל”מזון על”. הסיבים החיצוניים יכולים לשמש לייצור בגדים, נייר וחפצים יום-יומיים רבים. הצמח הזה בהחלט חזק ולא צריך להיות ספק אם להשתמש בו בצורה נרחבת ביותר.

גם זה בטח יעניין אותך

אפשר לטעות ולחשוב שאם הממשלה והתאגידים באמת היו מודאגים משינויי האקלים וההשפעות המסיביות שהם טוענים שישפיעו לנו על החיים, הם היו מתחילים ביישום הפתרון הזה במהרה. רוב הסיכויים שהם היו הופכים את ההמפ לחוקי בארה”ב פעם נוספת והיו מתחילים לייצר אותו בכמויות ענקיות, אך לא נראה שזה המצב. האם הם מגזימים בנוגע לשינויי האקלים ומהאופן בו הפחמן שלנו משפיע עליהם? או שהם פשוט כל כך מודאגים מהמערכת שלהם שהם מפחדים לשנות דברים? בכל אופן, משהו חשוד כאן.

ראו: 10 עובדות מעניינות על המפ

המשך קריאה
Back to top button
x
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר